Jak plánovat jídlo pro rodinu? Bonus pro Vás – příkladový jídelníček  

Taky máte pocit, že jste v  jednom kole? Jste doma s dítětem nebo s dětmi a  nic nestíháte? Stále dokola řešíte, co máte vařit?

I já jsem to všechno řešila se třemi dětmi a stále dokola se opakovala ta věčná otázka : Co mám dnes vařit?

Mám pro Vás snadné řešení, které ušetří čas i peníze. Zjistíte, jak můžete naplánovat jídelníček a napsat ten správný nákupní seznam. Prozradím také svůj týdenní  příkladový jídelníček, který jsem sestavila.

Musím podotknout, že nejsem dietní expert, připravuji jídla hodně intuitivně, sestavuji je tak, aby byly zdravé, ale i chutné a základem pro mě je jídelníček, který je lehký, bezomáčkový.

Pro mě plánování jídel je základem ušetření času, nemusím každý den řešit, co mám uvařit nebo běhat pro každou chybějící ingredienci do obchodu. Pokud běháte stále a denně do obchodu, nakupujete více, jdete pro sůl a přiberete i jogurt, tyčinku nebo třeba něco, co je „v akci“ a musíte to mít. A leze to do peněz….

 

Jeden den pro plánování

První věc, kterou byste měla udělat, je vybrat si den, kdy budete plánovat jídlo na celý týden. Když máte hotový plán, napište si nákupní seznam. Naplánujte si také den, kdy půjdete do obchodu, je to důležité, jelikož jsou časy a dny, kdy nakupuje  méně lidí. Mám vyzkoušeno, že pokud vyrazím do obchodu k večeru, je tam více prostoru.

 

Vybírejte jídla, která lze snadno připravit

Pokud nemáte čas nebo nechcete stát celý den u plotny, vybírejte si jídla se snadnou přípravou, tak zvané „jednohrníčkové“. Pamatujte, že rychlá a snadná příprava jídel je především v troubě nebo v horkovzdušné fritéze, kterou doporučuji!

Jídla jsou velice chutná, s minimální dávkou oleje a především bleskově připravená!  Existuje ještě mnoho dalších spotřebičů a pomocníků, píšu ale jen o těch, které mám doma já.

 

všechny produkty VYUŽÍVEJTE Efektivně  

Plánujte moudře. Snažte se využít každé jídlo, které Vám zbylo tak, abyste jej mohla použít pro přípravu jídla dalšího. Samozřejmě nebudete skladovat zbytky ukousnutého chleba, ale třeba Vám u oběda zbude trochu papriky, rajče, tak je využijete u večeře, když připravujete těstoviny s tuňákem, tak přihodíte zeleninu pro zpestření 🙂

Pokud Vám zbudou těstoviny, můžete zalít vajíčky se sýrem a udělat těstovinovou omeletu 🙂

 

Buďte připravená

Neumíte si představit snídaně nebo oběd bez zeleniny? Máte problém si stihnout nakrájet okurku, ředkvičku nebo papriku? Zkuste si je nakrájet večer, každý druh vložte do malé krabičky, připravte si třeba i dressing, vložte do skleničky a dejte do ledničky.

Další den jednotlivé ingredience spojíte a máte hotové jídlo. Stejně tak zopakujete postup s ovocem, ze kterého si další den uděláte chutné smoothie.

 

Uvařte si na 2 dny

Zlatá zásada je – uvařte si na dva dny. Získáte jeden volný den! Více času pro sebe! Já osobně uplatňuji zásadu – polévka na dva dny a hlavní jídlo každý den. S tím, že příprava ingrediencí probíhá večer.

Někdy si sedneme s manželem společně do kuchyně, pomůže mi něco nakrájet, povídáme si u  toho a trávíme společně čas. Čas, který je tak drahocenný, když máte děti. Pokud jsou již děti starší, můžou Vám pomoct i ony – zkuste je zapojit.

 

Zmrazujte

Mraznička je poklad!  Vše, co máte nadbytečné, uvařila jste více polévky, která zbyla, upekla jste více masa, vložte si do mrazničky. Já používám plastové krabičky na polévky nebo zamrazovací sáčky (skvělé jsou v DM drogerii), na kterých si vždy napíšu datum, kdy vkládám jídlo a také druh jídla.

Mrazím také petržel, kopr, libeček, které mohu následně rychle vytáhnout a přidat do polévky. Pro prcka si můžete skladovat menší krabičky, také se Vám budou hodit, když nebudete stíhat a budete potřebovat jej rychle nakrmit!

Skvělým způsobem, jak si uskladnit pro prcka nějaké jídlo, je nalít do nádobky na led (tam, kde se dělají kostky) vývar, rozmixovanou dýní, mrkev apod a přidat je následně do vařeného jídla.

 

Hotová jídla nás pro jednou nezabijí

Ano, všude se píše, že nejsou zdravá, mají hodně konzervačních látek, éček…ale jednou za čas se nic nestane, pokud si je koupíte. Zmáčknete čudlík mikrovlnky a jídlo je na světě!

Taktéž si můžete objednat jídlo, které Vám přiveze dovážková služba. Pro dítě máte lepší možnost – koupíte mu skleničku. A můžete si vybrat jakou, dle toho, co Vaše dítě má rádo. Tentokrát se nemusíte bát složení, jsou kontrolované a všechny vitamíny a minerály jsou zachovány. Mínusem je častokrát cena, ale pro jednotlivé případy to opravdu vřele doporučuji!!!

 

Příkladový týdenní jídelníček:

Nepíšu sem svačinky, jelikož jsou stále stejné – jablíčka, banány, jogurt, smoothie, muesli tyčinky.

Pondělí

Snídaně

Vaječná omeleta s přídavkem petržele, bazalky nebo špenátu, s oblohou (rajčata, okurka) plus upečený celozrný toast, ovocný + bylinkový čaj.

Oběd

Pečené krůtí karbanátky v troubě, vařené brambory, salát z červené řepy.

Večeře

Celozrný chléb s máslem, šunkou, sýrem, ředkvičkou a zelenou okurkou. Čaj ovocno-bylinkový.

 

Úterý

 

Snídaně

Vaječné placičky s banánem, jablíčky,skořicí a řeckým jogurtem

Oběd

Pečené rybí karbanátky v troubě, pečené brambory, okurkový salát

Večeře

Vaječnice s rajčaty a pažitkou, celozrný chléb, sýr, ředkvička, zelená okurka, čaj

 

Středa

 

Snídaně

Celozrný rohlík s máslem, šunkou a sýrem a vařeným vejcem. Čaj s mlékem.

Oběd

Kuřecí kari s paprikou, cuketou na kokosovém mléce, rýže basmati

Večeře

Krupicová kaše s máslem a kakaem nebo s ovocem (dle ročního období)

 

Čtvrtek

 

Snídaně

Vaječnice s pažitkou, celozrný chléb, zelená okurka, rajče, ovocný čaj

Oběd

Palačinky s tvarohem a marmeládou, ovocné smoothie

Večeře

Trojúhelníkové toasty s mozarellou, šunkou, cherry rajčátky a bazalkou.Čaj.

 

Pátek

Snídaně

Vajíčko na měkko, celozrný chléb s máslem, rajče, paprika, ovocno-bylinkový čaj

Oběd

Špagety s tuňákem s rajčatovým protlakem, bazalkou a sýrem. Šopský salát.

Večeře

Tortilla s kuřecím masem, salátem, zelenou okurkou, řeckým jogurtema sýrem. Čaj.

 

Sobota

Snídaně

Celozrný rohlík s máslem, medem a cottagem sýrem. Čaj s mlékem.

Oběd

Špenát s vejcem a bramborem. Rajčatový salát.

Večeře

Tuňákový těstovinvý salát s rajčetem a olivami. Čaj ovocno-bylinkový.

 

Neděle

Snídaně

Vaječná omeleta se zelenou cibulkou, s oblohou (rajčata, okurka) plus upečený celozrný toast, ovocný + bylinkový čaj.

Oběd

Kuřecí řízky pečené v horkovzdušné fritéze, vařené brambory, zelená okurka, rajče, ledový salát

Večeře

Pečené batáty plus libovolná zelenina, čaj.

 

NÁKUPNÍ SEZNAM:

+ 20ks vajíček

+ špenát

+ ledový salát

+ ředkvičky

+ 4 zelené okurky

+ treska (500g)

+ kuřecí prsíčka (2kg)

+ tuňák ve vlastní šťávě ( 5 plechovek)

+ rajský protlak

+ hladká mouka

+ brambory (1kg)

+ batáty

+ cuketa

+ červená řepa předvařená

+ tvrdý sýr 30dkg

+ šunka 30dkg

+ tvaroh 250g

+ 2kg banánů

+ 2kg jablek

+ kokosové mléko

+ ovocný čaj

+ bylinkový čaj

+ rýže

+ petržel, kopr, bazalka

+ rajčata

+ červená paprika

+ celozrný toastový chléb

+ celozrné rohlíky

+ máslo

+ cibule

+ 2 řecké jogurty

+ musli tyčinky

 

 

 

 

 

 

 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

© 2021 Instantnistesti.cz