Nevíte čím zabavit dítě na podzimních procházkách?
Nevadí! Mám pro Vás seznam těch nejlepších a nejobyčejnějších podzimních aktivit 🙂
Podzim je ročním obdobím, ve kterém nejlépe naučíme děti kreativitu a také pomůžeme s porozuměním základů matematických dovedností. Podzim nás inspiruje do nejrůznějších procházek lesem, v parcích, na horách nebo jen tak po městě či vesnici. Můžeme najít ty nejkrásnější podzimní poklady!
Připravila jsem si pro Vás taháček těch nejvíc oblíbených dětských her, které jsem vyzkoušela na svých dětech a taky na dětech ve škole 🙂
TAHÁČEK PODZIMNÍCH HER A ČINNOSTÍ – JAK ZABAVIT DÍTĚ
- Stáhněte si obrázek dýně pro dítě, který si dítě vybarví (pro děti do 3 let doporučuji prstové barvičky, později můžete zkusit vodové barvy, kde se dítě učí pracovat s uvolněním napětí ručičky, s jemným nátlakem). Pro maminky mám také dýni – jako relaxační obrázek.
- Po usušení obrázku dítě jej s Vaší pomoci vystřihne nebo otrhá. (trhací technika je moc oblíbená u dětí, které nerady stříhají, které mají velké napětí v ručičce a stěžují si někdy na bolest)
- Uvaříme dýňovou polévku – je to mňamka!!! Recept najdete tady.
- Jdeme do parku najít podzimní poklady. Seznam podzimních pokladů si můžete stáhnout tady. Když si poklady donesete z procházky domů, odškrtněte si vše, co jste našli. Dítě může hádat a tím pádem si připomenout, co všechno se nachází ve Vaší tašce 🙂
- Pokud bydlíte v rodinném domku a máte takovou možnost, udělejte oheň a upečte brambory. Chutnají výborně – osolené a s máslem. (dětem brambůrky raději dejte bez slupky)
- Kytice z listů a např. kaštanů. Svážete ji ozdobnou stužkou, která má barvu podzimu (starší dítě již může nacvičovat jak zavázat uzel a procvičíte si taky s dítětem barvy a zkusíte jej navést na správnou odpověď – jaké barvičky najdou na podzim)
- Postavičky z kaštanů a žaludů. Nejlepší jsou čerstvě nasbírané kaštany (jsou měkké) a párátka. Uděláte si výstavku a ukážete tátovi, babičkám a dědečkům.
- Skákání mezi nebo v kalužích 🙂 Nevadí, že se dítě ušpiní! Pračka pere a za ten dětský úsměv to stojí. Kupte dítěti třeba barevné holínky a pláštěnku a budete ta nejlepší máma na světě!!!
- Tvoření podzimních obrázků – razítkování brambory (vyřežete v bramboře nebo v korku kolečko nebo jiný tvar a dítě pomocí razítek utvoří obraz například stromu) Strom můžete ozdobit kuličkami jeřabiny.
- Navléknete korálky z jeřabinových kuliček
- Čtení knížky s podzimní tématikou pod dekou s baterkou v ruce (děti to milují)
- Přenášení kaštanů kleštěmi – počítání, kolik jich dítě přenese na druhou stranu pokoje
- Ukládání písmenek, číslic nebo obrázků z kaštanů
- Počítání všech lesních pokladů
- Obkreslování tvarů listů
- Malování listů barvami a dělání obtisků
- Třídění listů podle barev, třídění podle tvarů, třídění podle velikosti
- Párování dvojic – kaštanů, žaludů, šišek…
- Hledání barev – jedna procházka – hledáme všechno, co je oranžové (doma, po návratu si můžeme zkusit ty věci nakreslit a nebo rovnou si donést z procházky), hledáme všechno, co je červené, hnědé, žluté – učíme se barvy
- Jdeme na houby – poznávání jedlých hub a dávání pozor na ty jedovaté
- Hrabání listí – dítě dostane menší hrábě. Cílem je udělat velkou hromadu listí, do kterého může dítě skákat ( a my, maminky uděláme u toho hodně krásných fotek)
- Počítání kaštanů
- Porovnávání – malý x velký
- Chytání kaštanů prsty u nohou – ideální cvičení – prevence plochých nohou
- Najdi malý míček mezi kaštany (se zavřenýma očima)
- Kaštanová písanka – napište na listu papíru velké tiskací písmenko, přečtěte si jej, zkuste pomoct dítěti s vyhledáváním slov začínajících na toto písmenko. Následně dítě napodobuje tvar písmenka ukládáním na něm kaštanů.
Tento taháček si můžete vytisknout a používat kdykoliv 🙂 Znáte ještě jiné podzimní aktivity? Napište, podělte se 🙂
Inspiruji ženy, jak se stát spokojenou “mámou manažerkou” svého života, která svou roli zvládá s elegancí a nadhledem. Ukážu Vám cestu spokojeného dítěte a trpělivého rodiče, kteří společně objevují barevnější svět. Můj příběh najdete tady
Autorka e-booku „4 způsoby, jak se naučit číst z obrázku dítěte“.