5 tipů jak vyčarovat čas na cvičení se svým dítětem

Mít čas na cvičení se svým dítětem? Říkáte, že jej nelze najít?

Vím, že je to hodně komplikované…

Vím, že každá maminka, která má jedno, dvě nebo tři děti to nemá lehké…

Ale musíme si samy sobě nějak pomáhat a nečekat až bude ta vhodná chvíle, až přijde domů manžel, až nám babička pohlídá dítě.

My jsme  MÁMY MANAŽERKY SVÉHO ŽIVOTA  a jen my určujeme, co se bude dít a jak naložíme se svým časem. No…abych byla přesnější….nejen MY určujeme, co se bude dít, protože tu máme našeho (nebo naši) milovanou osůbku, která nám často zkříží plány 🙂

I já si určuji svůj volný čas díky nastavení priorit, které jsem si zvládla osvojit a hodně mi pomáhají. Díky nim jsem klidnější, protože udělám to, co chci a ne to, co musím.

 

Přemýšlíte zda ve volné chvíli číst, dívat se na film, cvičit, vařit, prát nebo uklízet?

 

 

Co máte udělat nejdřív?

Znáte ten pocit, kdy máte konkrétní časový prostor a najednou nevíte, co máte udělat jako první?

Řada z nás skáče od jedné věci ke druhé, chaoticky přeskakuje a snaží se udělat vše najednou. Nikam to nevede a sama určitě víte, že nakonec jste z toho frustrovaná, že jste NIC NESTIHLA UDĚLAT. A vnitřně Vám to také nepřidává, že?

 

Jste nervózní a nejraději byste poslala dítě na celý den pryč?

 

 

Dejme si ruku na srdce, kdo má občas takový pocit? Myslím, že každá máma prožívá stejné emoce a jsou chvíle, kdy to „bouchne“ a vyslovíme hodně zbytečných negativních slov…potom nás to ale mrzí.

MÁME NA TO PRÁVO!!!

Ale abych se dostala k tomu, co jsem chtěla napsat.

 

 

Jak vyčarovat čas na cvičení, když máte vedle sebe dítě?

 

Je to jiná situace, než ta, kterou jsem popisovala výše. Máte dítě vedle sebe a chcete si jít zacvičit, prostě máte pocit, že Vám chybí pohyb.

Mám pár tipů, jak to zvládnout s dítětem.

 

  1. Procházky

To, že jdete na procházku s kočárkem je jedna věc, ale druhá, jak procházku využít ve prospěch sebe? Naplánujte si cestu, která není krátká a která vede mimo rušné ulice. Jděte rychlou chůzí, kontrolujte správně držení těla, pánevní dno, snažte se „vtáhnout“ bříško.

 

Jak správně zapojit bříško? Představte si, že máte všitý zip od rozkroku nahoru a zapínáte jej. Toto je správné „vtáhnutí břicha“. U toho pamatujte na vtažení pánevního dna. Všechny ženy, které rodily by měly na to pamatovat.

 

Četla jsem, že tajemství francouzských žen a jejich plochých bříšek spočívá v denním vtahování svého bříška u každé činnosti. Díky tomu se jemně zpevňují břišní svaly.

 

Pokud se Vám na procházce podaří jít cestou, kde nejsou lidé, zastavte se po 15 minutách rychlé chůze a udělejte si dřepy, protáhněte se, ohněte se, roztáhněte své tělo. A u toho dýchejte do bříška.

 

 

Hned se Vám zvedne nálada!

 

 

Když už Vaše dítě není v kočárku a chodíte s ním na procházky pěšky, je to jiné. Dítko se pohybuje trochu pomaleji, než byste chtěla. Najděte si bezpečné místo, kde si zahrajete na honěnou. Můžete si i zacvičit – určitě začněte skákáním. Pro dítě to bude novinka, malé dítě se skákat musí naučit a když mu to půjde dobře, bude chtít skákat pořád i v kalužích:-)

Následně můžete využít dětské hřiště, kde se také můžete protáhnout.

 

 

  1. Šátkování nebo nošení v nosítku

Šátek nebo nosítko se může stát perfektním doplňkem ke kočárku, mnoho maminek šátek volí i místo kočárku.

Když batole nosíte v šátku či nosítku, můžete chodit na túry, výlety, tančit, cvičit. Nemusíte řešit zablácené, úzké cesty, horské stezky, můžete vše dělat s dítětem – celý svět je Vám otevřen.

 

 

Pamatujte, že šťastná máma = šťastné dítě. Můžete udělat něco pro sebe a současně být se svým dítětem. Vyzkoušejte cvičení s dítětem v šátku. Doporučuji toto cvičení z  youtube

Je v polštině s anglickými titulky. Jedná se o cvičení pro mámy začátečnice, následují cviky pro pokročilé. Můžete si najít i jiné, také na youtube, cvičení s dětmi v šátku či v nosítku, najdete jich tam více. Vyberte si to, které Vám nejvíc vyhovuje..

 

 

A jaké jsou výhody cvičení v šátku pro dítě?

Dítě bude mít zdravější a sebevědomější mámu. Malé děti po 9 měsících strávených v bříšku maminky milují houpání, které jim zajistíme chůzi, tancem nebo cvičením. Starší děti se ochotně zapojí k těmto aktivitám a trénují spolu s maminkou. Tímto způsobem si osvojí zdravé návyky, stylem „co se v mládí naučíš….“ 🙂

 

 

  1. Hra jako cvičení

Pusťte si hudbu a můžete skákat jako žabičky. Nebo si zahrajte na honěnou kolem stolu. V předsíni udělejte závody ve skákání na jedné noze nebo překážkový běh v obýváku. Vše záleží na Vašich možnostech.

 

 

U mých dětí se osvědčilo cvičení, které jsem si pustila na cédéčku v televizi. Cvičila jsem Pilates pro matky po porodu. Vše, co cvičitelka říkala, jsem slovně opakovala a syn cvičil spolu se mnou. Samozřejmě, že mu to nadšení nevydrželo dlouho a tak si upravoval cvičení podle sebe, někdy si i lehl (!) vedle mne a ležel, jindy se na mně přilepil jako klíště… ale podstata byla splněna. Chvíli jsem se vědomě věnovala pohybu! 🙂

 

  1. Tanec

Ještě efektivnější je tanec. Pusťte dítěti dětské písničky, zpívejte a tančete spolu s ním. Budete mít lepší náladu, budete se cítit svěže, lehce a dítě Vám bude vděčné.

  1. Uklízení a vaření

Myslíte, že u těchto činností nelze cvičit? Mýlíte se. Dá. Můžete se zaměřit na posilování již zmíněného pánevního dna, posilování rukou a nohou. Na internetu najdete hodně tipů, jak to udělat.

Z toho, co jsem vyčetla já a díky tomu vědomě uklízím a cvičím, je:

Vysávání: spálíte 100 kcal za 25 minut – zpevňujte bříško a pánevní dno, můžete si udělat

několik výpadů.

Úklid: spálíte 214 kcal za 35 minut – zapojujete všechny svaly, hlavně se hýbejte.

Utírání prachu: spálíte 100 kcal za 45 minut – zpevníte si paže.

Převlékání postelí: spálíte 240 kcal za 60 minut – zpevníte břišní svaly, paže, záda.

Žehlení: spálíte 100 kcal  za 40 minut– u žehlení myslete na správný postoj, vtáhnutí pánevního dna a bříška, podsaďte pánev.

Mytí podlah: spálíte 100 kcal za 30 minut – zapojujete hlavně břišní a prsní svaly.

 

 

Tak co, těšíte se uklízení?

S vědomím, že spálíme kalorie a tím pádem se budeme cítit lépe a jako bonus budeme mít uklizeno!

 

Holky, to dáme!!! Jsme silné ženy a vždy si poradíme 🙂

 

 

Vždy je to lepší, než kdybychom ležely na gauči s mobilem v ruce. Co tím získáme? Nic. Budeme žít životy jiných a to my přece nechceme.

Chceme být samy sebou.

 

Jsme přece MÁMY MANAŽERKY SVÉHO ŽIVOTA!

1 názor na “5 tipů jak vyčarovat čas na cvičení se svým dítětem”

  1. Pingback: Jak probudit v dítěti CHYTROLÍNA? -

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

© 2021 Instantnistesti.cz